29 november 2008

Julemarked

Ha, i dag var det et par timer til overs, og da ville vi besøke Julemarkeded på Stend. Vi hadde aldri vært der og fant ut at det finnes sted i Bjarghallen. Det var mange brukskunstnere, og kunsthåndverkere osv.Jeg fant noen øredobber i sølv som jeg kjøpte med penger jeg fikk til bursdag. Ellers måtte vi jo ta med noen lefser, mmmm.

Det som er artig er utlodning og kafe med vafler, kaker og hotdogs. Det minner meg om februar 1993 da jeg var på Røros og spiste min første vaffel på et lignende sted. Jeg tenkte den gangen: dette må da være noe typisk norsk!

Det var mange fine ting og mye tull på Julemarkeded. Og selv om vi kunne tenke oss noen saker vi så, kjøpte vi nesten ingenting. Sånn går det.

4 opmerkingen:

Turid zei

Vi skal i morgen! Syns det pleier å være mye fint, men kjøper sjelden mye. Men kanskje jeg får noen tips til ting jeg kan lage selv!
Savner besøk på bloggen min!!!
Ha en koselig lørdagskveld du og ole!
Stor klem fra meg!

MK zei

Å eg har vært så utslitt i et siste, at jeg har måttet ta meg av det aller aller nødvendigste, og derfor ike besøkt blogger og sånt- beklager.

Turid zei

Hvis du vil, og har tid,så har jeg en liten utfordring til deg!
Ha en fin dag! Klem ;)

MK zei

Ja?
Er det å fortelle 7 ting som ingen vet?