16 november 2008

Hoek, stedet jeg vokste opp i Sørvest Nederland


Braakman, her badet jeg ofte


Hoeks skyline

Det er lenge siden nå, men jeg vokste opp på et forholdsvis idyllisk sted. Når man besøker stedet nå, er det ganske så stille og liten. Men jeg har gode minner og savner noen ganger å kunne ta en titt på de gamle lekeområdene mine.

Vindmøllen"Windlust", som i en periode av min ungdom malte mel


Her solgte man epler og pærer i neste bygda som heter "Philipine". Jeg syklet noen km dit og hentet epler.
Da kom jeg gjennom "Mauritsfort"

Mauritsfort, ypperlig sted for meg å leke.

3 opmerkingen:

Turid zei

Så kjekt å få være med deg på barndommens stier! Veldig koselig, og fine bilder. Tenker du nesten får litt hjemlengsel nå...
Men DET går fort over sant...
Stor klem :)

MK zei

Hjemlengselen er der av og til ja, men det gjør ikke noe. Her er det fint og.

Anoniem zei

Det var morro med den vindmølla! Akkurat sånn tenker jeg jo at nederland må være!