19 november 2008

Dagfinn Lyngbø


http://www.olebullscene.no/sider/visarrangement.php?id=00000000095
Sist lørdag var vi til Ole Bulls Scene i Bergen for å se forestillingen Evolusjon til standup komikeren Dagfinn Lyngbø.
Det var en time full av latter, og siden Dagfinn Lyngbø ikke skrudde ned tempoet på noe tidspunkt tilstrekkelig for meg å puste litt, har jeg hatt 2 øyeblikker der jeg opplevde en black-out. Altså jeg klarte ikke følge med på de to øyeblikkene.

Publikumet moret seg mens vi satt tett på hverandre, bre varm og mange hadde en drink med seg i salen. Noen pluystret høyt, og en dame bak meg hadde latterkramper så jeg trode hun skulle besvime.
Men jeg må si at jeg og hadde det drittgøy. Det var få dype tanker Dagfinn tok opp i denne timen, men er det så nøye då? Nei, det er det ikke, det var deilig å bli underholdt på en svært proff måte av en mann som står der helt alene, og kun trenger et slurk vann to ganger. Jeg er takknemlig for å ha fått herlige latterkramper selv der jeg mistet al kontrol på kroppen og skreik og hylte. Jeg hadde nesten glemt at det gikk an. Og det må da være sunt for et menneske siden det føles så godt.

Takk for den Dagfinn Lyngbø!!

Geen opmerkingen: